Zgodnie z Ustawą z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz.U. poz. 1234), od dnia
1 września 2023 roku klienci Banku Spółdzielczego w Pajęcznie będą mogli weryfikować swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel - oprogramowania przeznaczonego
dla urządzeń mobilnych, w którym są udostępniane usługi świadczone przez podmioty publiczne oraz podmioty niepubliczne.
Jak zweryfikować tożsamość klienta:
Podczas weryfikacji tożsamości Klienta za pomocą mDowodu, Pracownik Banku jest zobowiązany zwrócić uwagę na:
- fotografię,
- hologram (zmienia barwę przy poruszaniu smartfonem),
- datę ostatniej aktualizacji danych,
- zegar (powinien pokazywać aktualną datę i godzinę),
- elementy dynamiczne: ruchomy element graficzny prezentujący biało-czerwoną flagę,
- grafiki tła umieszczonego za danymi osobowymi.
MDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego – dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności.
Jeśli po sprawdzeniu wszystkich powyższych elementów Pracownik Banku wciąż ma wątpliwości co do autentyczności dokumentu ma prawo poprosić osobę, której tożsamość weryfikuje, o wyświetlenie w obecności Pracownika Banku np. certyfikatu czy uruchomienie którejś funkcji aplikacji.
Dodatkowe materiały szkoleniowe są także dostępne przez stronę internetową https://www.gov.pl/web/szkolenia
W przypadku pytań prosimy się skontaktować Bankiem Spółdzielczym w Pajęcznie pod nr tel. 34 311 20 20.