mojeID już w naszym Banku!

mojeID

 

mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Baku Spółdzielczym w Pajęcznie

 

Uruchamiamy je wraz z profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. dzieki temu, wiele spraw urzedowych mozna załatwić bez wychodzenia z domu.

 

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Mozliwość korzystania z wielu e-usług przez internet bedzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu.

 

Aktualna listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

 

Czym jest mojeID?

 

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

 

Możliwości oferowane przez mojeID

 

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji 

 

Korzyści:

 

Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług

Bezpieczeństwo - poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi

Użyteczność - korzystsz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne

 

Zastosowanie:

 

  • Usługi publiczne - składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu) lub dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce - potwirdzania wieku klienta (np. zakup alkoholu) lub dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka - rejestracja wniosku/formularza, przedłużenie umowy, dostęp do portalu klienta
  • Medycyna - rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych, zakup leków przez internet
  • Media - potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo, opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia - sprzedaż polisy przez internet, odnowienie polisy (Direct)

 

mojeID w pytaniach i odpowiedziach:

 

Co to jest mojeID?

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzyteniania danych droga elektroniczną.

 

 

Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaleta mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzania tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest to równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

 

 

Jaką mam korzyść z uzywania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

 

 

Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidulanych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

 

 

Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową - dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usłga spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownia, po zalogowaniu się do banku.     

 

 

Drogi Użytkowniku. Nasza strona www przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji przechowywanej w Twoim urządzeniu obsługującym przeglądarkę internetową. Informacje przechowywane są w celu tworzenia statystycznej informacji o odwiedzinach stron oraz dla potrzeb przechowywania dla użytkownika danych niezbędnych do logowania. Możesz wyrazić na to zgodę lub nie korzystając z mechanizmów dostarczanych Ci przez Twoją przeglądarkę zezwalając lub blokując tworzenie plików Cookies. Jednakże wprowadzenie blokady uniemożliwi Ci korzystanie z Internet Bankingu. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.Dowiedz się więcej o Cookies i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce: Polityka Cookies.